"ENGELSİZ SANATIN MİMARLARI"
ETWİNNİNG PROJEMİZİ TANIYALIM
Okulumuz "ENGELSİZ SANATIN MİMARLARI " adlı eTwinning projesi, proje kurucusu Müzik Öğretmeni Ayten Hale ZİNCİR tarafından okulumuz öğretmenlerine, öğrencilerine ve velilerine tanıtıldı.
AMACIMIZ
ENGELSİZ SANATIN MİMARLARI
Kısa Açıklama
Özel Eğitim Okulu. Okula eğitime eğitimmelerini tetiklemektedir. akran olan özel üretimli çocuklarla etkileşimde bulunarak kullandıkları ürünlerle,Kendilerine teslim edilmek için yeni bakış açıları kazanacaklardır.
Hedefler
Bu proje ile geçmeleri kaynaşma yolunda ile aralarında, özel olarak hedeflenebilecekleri herhangi bir projede yer alabilir. katkı sağlamak.Öğretmenler de özel eğitimli çocuklar için en az içeriklendirici ortam olan eğitiminde çalışarak yaşayarak öğrenecek bir uygulama bulacaktır.
ENGELSİZ SANATIN MİMARLARI
Özel Eğitim Uygulama Okulu öğrencileri, yaşıtları ile eğitim alamayan dezavantajlı bir gruptur. Çeşitli engel grupları (dil-konuşan fiziksel, işitme..) ve ilkokul öğrencilerinin akranları düzeyinde yaşamsal ve sosyal becerilerini bağımsız olarak sürdürememeleri, bireysel farklılıklara karşı önyargı ve hoşgörüyü tetikler.
Özel Eğitim Uygulama Okulu öğrencilerine Kültürel ve Sosyal Etkinlikler, Görsel Sanatlar ve El Sanatları derslerini içeren müfredat çerçevesinde geziler düzenlenecektir. Bu ziyaretler sırasında ilkokul öğrencileri, özel gereksinimli öğrencilerle canlı müzik (geleneksel bir çalgı olan 'Saz') eşliğinde dans ederek, bileklik, kolye gibi el işleri yaparak zaman geçirecekler.
Dolayısıyla bu etkileşim ilkokul öğrencilerine özel eğitimli akranlarının neler yapabileceğini anlamalarını sağlayacaktır. Daha fazla zaman paylaştıkça özel eğitim almış insanlara karşı ön yargıları kırarlar. Ayrıca bireysel farklılıkları kabul etme konusunda yeni bakış açıları kazanacaklardır.
Hedefler:
Bu proje ile ilköğretim öğrencilerimiz, özel gereksinimli öğrencilerin bağımsız becerilerini gerçekleştirememelerine karşı önyargılara ve bireysel farklılıklardan dolayı akranlarıyla iletişimde yaşanan kısıtlılıklara karşı tersine kaynaştırma yoluyla bakış açılarını değiştireceklerdir.
İlkokul öğrencileri bu etkileşim sayesinde sosyalleşmelerine önemli katkı sağlayacaktır. Ayrıca öğretmenler, özel gereksinimli öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenmeleri için en az kısıtlayıcı ortam olan kaynaştırma eğitim yöntemini uygulayacaktır.
ÇALIŞMA PLANI Projemiz EYLÜL 2020-OCAK 2021 tarihleri arasında yapılacaktır. |
EYLÜL AYI ÇALIŞMALARI: - Öğretmenlerin projeye dahil edimeleri - Öğretmenlerin tanışma webinarı - Sisteme öğrencilerin yüklenmesi - Harita üzerinden projeye katılan okulların işaretlenmesi - Proje Yaygınlaştırma Çalışmaları - Okul tanıtımı - Öğretmen tanıtımı - Veli izin dilekçesi - Öğrencilerin tanıtımı (avatar) - Öğrencilere projenin tanıtım -Müzikli eğlence -Takı Tasarımı |
EKİM AYI ÇALIŞMALARI: - Proje için logo hazırlama çalışması - Afiş hazırlama çalışması - Öğretmen webinarı -e Güvenlik Etkinliği -ebru etkinliği -29 Ekim Cumhuriyet Bayramı |
KASIM AYI ETKİNLİKLERİ- -10 Kasım Atatürk ü anma kolaj etkinliği -alçı kalıp yapımı -ağız ve diş sağlığı etkinliği |
ARALIK AYI ETKİNLİKLERİ- -3 Aralık Engellliler Günü Etkinliği -Kar küresi yapımı -tutum yatırım ve türk malları haftası |
OCAK AYI ETKİNLİKLERİ- -takvim yapımı -internet güvenliği günü etkinliği |
ORTAK ÜRÜN KONULARI 10 Kasım Atatürk ü anma ekitap 29 Ekim yapboz |
Beklenen Sonuçlar
Bu proje ile ilköğretim çağındaki dezavantajlı grup olan özel gereksinimli çocuklar ile akranlarını sanatsal etkinlikler ile biraraya getirerek onlarında bağımsız yapabildiği becerileri destekleyerek akranlarının onlar hakkındaki önyargılarını (bağımsız bir beceriyi başlayıp bitirememe,iletişim kuramama gibi)kırmaktır.Akranları olan özel çocuklarla birarada bulunan öğrenciler paylaşımda bulundukça farkındalıkları artacak ve bu çocukların topluma kabul süreci hızlanacaktır.
Bu projeyle amaçladığımız ve gerçekleşmesini istediğimiz hedefimiz özel eğitim öğrencilerinin topluma kabul sürecinin hızlanması , normal gelişim gösteren akranlarında farkındalık oluşmasıdır. Dezavantajlı gurup olan özel eğitim öğrencilerinin bulundukları çevreye uyumları ve çevrenin onlara entegre olması eksik gördüğümüz bir durumdur. Sanat etkinlikleriyle onları buluşturmak , kaynaştırmak bu projenin en temel amacıdır.
Bu projeyle özel gereksinimli bireylerin toplumsal kabulu sanatsal etkinlikler gerçekleştirerek birlikte eğlenerek öğrenerek kalite zaman geçirerek ön yargıları yıkmak özgüven kazandırmak hedefimizdir bunları başarabileceğimize inanıyorum